måndag 12 mars 2012

Fira Fira

I Lördags Firade vi Våran "lilla" Jackie...redan 11 år ..hur det nu gick till..dom växer upp så fort dom små liven..
TÅRTA!!! Som dotra bakat..
Smakade gottt!!!

Ett glas Champagne och Cider att skåla med..
Jan blev lite trött så han vilade i båten en stund,innan
Vi for iväg till Kungsbacken..där vi blev bjudna på middag..vilket Kalas..
Igår for vi till Västerås och kollade på husbilar,och sen vidare till Uppsala..nu har vi nog bestämt oss för vilken vi vill ha..det lutar iallafall åt en Adria Coral..men vi får se..det är ett stort beslut och en jä..la massa pengar...kanske vi kan vänta lite på en lite bättre begagnad...Idag är det ännu en strålande dag..klarblå himmel..ljuvligt..hoppas att det verkligen är våren som har kommit nu..
VARMA KRAMAR TILL ALLA
Anita

24 kommentarer:

  1. Men vilken gullig tårta till en gullig tjej.
    Och jätteläckert med båten att mysa i.
    Ha en go måndag.
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej Anita !
    - Ja visst är barnbarnen livets efterrätt!
    Vilka härliga födelsedagsbilder ♥ Hon är så söt din Jackie, och jag kan tro att hon fick det hon önskade av sin mormor och morfar ;))
    - Köpa husbil! - Åh det måste vara en underbart kul att kunna fara ut med en sån.
    Ha en underbar dag !
    Kram Anneli ♥

    SvaraRadera
  3. Åhh det låter verkligen som ni har haft en uuunderbar helg:)
    Mums va god tårtan ser ut..en riktig dröm för en söt liten tjej!!!

    Må så gott rara du
    Kraaam Susanne

    SvaraRadera
  4. Låter fantastiskt. Och vem vill inte ha en sån båt inne. Svårplacerad här, men välkommen ändå :)

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Söt liten tårta till en söt liten tjej:)
    Vad läckert med båten, vilken härlig idé!
    Ha en fin måndag!
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  6. Åh guud så gött det ser ut! Söter tös,barnbarn alltså? Ja tiden går fort med dessa barn o barnbarn...hinner inte med.Förresten inte undra på då att bena blir grå,man blir ju äldre fast man ej fattar det!! Ha det så gott,du det ska bli spännande o se om jag får några tomater,hihihi/ Gunilla

    SvaraRadera
  7. Ni har haft en riktig myshelg ser jag. Tiden går så fort att man blir rädd ibland. Ha det gott /// Mona

    SvaraRadera
  8. Vilket kalas!
    Härligt att våren är här<3

    SvaraRadera
  9. Stooooooort grattis i efterskott till söööööta Jackie på hennes födelsedag! Det ser ut som hon fick ett toppen-firande!!! Döhäftigt med båten!!!!! Och så fin tårta!!!!

    ps. gillade din humor i förra inlägget;)

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Ja, det ska gudarna veta att fragglarna växer fort....våra tre är nu i princip utflugna på en gång...tomt...men ändå härligt att man lyckats med uppdraget att fostra dem till självständiga individer som fixar livet!
    Får man kalla sig självutnämnt Husbilsproffs? Okej, det gör jag, jag och Lilla Frun var i princip ensamma husbilsägare när barnen var små, i alla fall i vår åldersgrupp! Vi har averkat en del husbilar under åren, hyrda, lånade och slutligen egen! Höll på att kasta bort alldeles för mycket pengar i sjön och köpa en ny för några år sedan, men så hittade vi en pärla utan en enda fläck eller skråma, självklart ett äldre pedantiskt par som haft den, nu har den både lite fläckar och skråmor efter några rejäla Medelhavresor!Fast det här med Husbil har ju som sagt att göra med den egna ekonomin, skiter man pengar så kan man ju skaffa precis vad som helst! Men köper man begangnat så är det viktigaste att man inte har för klen motor, massor av husbilar begangnde kör med för små moterer som både slit och drar för mycket bränsle för att de är underdimesionerade. Fick jag råda så skulle jag säga åt alla som satsar på begangnat att hitta en med Mercedeschassi, lite dyrare men mycket bättre oavsett vem som sedan byggt husbilsskalet. Kör själv visserligen Fiat europachassie helt problemfritt, men bara för den saken skull så ska jag inte ljuga! Sedan beror det ju på hur man ska ändvända den, vi kör året runt, men sover bara cirka 9 månader om året i den!
    Fast det viktigast av allt en Husbil ska ha ett namn...vår kallas "The Loowe Machine"...googla så hittar du den på nätet med just den stavningen! (ler)
    Ha en fin helg!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  11. STORT grattis i efterskott =) Jätte smarrig tårta oxå hihi!
    KRAM

    SvaraRadera
  12. ...Vill bara höra hur det är med dej! Mår du gott hoppas jag...saknar dej allt ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  13. Hej Anita, hoppas allt är bra !
    Vill önska dej och din familj en fin påsk ♥
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  14. Love your Lovely boat:)

    Vilken fantastisk idé om man har en roddbåt till övers. :)

    Ja, det gäller art njuta av barnen. De går alldeles för fort.

    Ha en skön påsk med mycket gott
    Sanna

    SvaraRadera
  15. nu är jag ju lite orolig över din frånvaro på bloggen... hoppas dock att allt är bra... ha det gott!
    aino

    SvaraRadera
  16. Hej!

    Hoppas att allt är bra med dig & de dina<3

    Saknar dig här i bloggvärlden..:(

    Hoppas att du har haft en fin Påsk
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  17. Oj en sån fin tårta hon hade gjort !!! Hoppas allt är bra med dig..kram Babbi

    SvaraRadera
  18. Mysigt! =)
    Jag saknar dig. Var är du? Hoppas det inte har hänt något.
    Kraaaam! ♥

    SvaraRadera
  19. Kikar in, men här var det tyst och öde...
    Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  20. Vad kul att du hittade in till mig en Lchf amatör som behöver all hjälp hon kan få (som att man inte kan äta alla sorters nötter...) så tack för tipset av ifocus kolhy. det var mycket matnyttigt...hi hi!

    Jag ser att min ouberlige make redan har varit här o berättat hur kul det e med husbil o det e bara att grattulera till ett bra val för det e verkligen något speciellt att ha sitt hem med sig som en sköldpadda...för jag vet hur det e att sitta länge...okej då ligga(det är för min skadade rygg/bäcken som vi främst har den eftersom jag inte kan sitta utan måste ligga ned o då är husbil oslagbart även när man ligger ända ned till St. Tropez).

    Kramis ifrån en som e delvis uppvuxen i V-ås o har haft en mängd släktingar i E-köp o har just sålt min morfars lgh i din stad.../Pockethexan

    SvaraRadera
  21. Kikade in igen och lämnade en kram. Trevlig helg! ♥

    SvaraRadera
  22. Var är du? Jag saknar dig.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  23. Tack för din fina kommentar (i min blogg). Den värmde. Jag har nämligen haft en vansinnigt dålig tårtvecka så det passade bra med lite peppord.

    Man ska aldrig förringa en vanlig gräddtårta. Det kan vara förbannat vackert och gott. Men när man väl börjat med täcka tårtor med fondant är det dock svårt att sluta. Även om alla dom verktyg man behöver kostar skjortan!

    Google är ett bra tårtverktyg!

    /Lina

    SvaraRadera
  24. Saknar dig (nu tycker du väl att jag verkar tjatig)!
    Kram

    SvaraRadera