onsdag 16 november 2011

Skrin

Det blev en ljusgömma av det gamla träskrinet jag köpte på aktion för ett tag sen..Ljus går det åt i mängd och parti här ..min gubbe brukar skoja om att jag borde få mängdrabatt hos Ikea..hihihi....men han tycker nog att det är lite mysigt han oxå..Jag har varit ledig i dag som alltid på Onsdagar..tagit det rätt lugnt..mest bara flyttat runt på lite saker  hit och dit..
Mina små skrin som stod i fönstret fick flytta till TV bänken
Det har varit lite minus idag ...jag hade hoppats att det skulle fnasa liiiite snö så jag skulle ha en orsak att värma den väntande glöggen...men icke sa nicke...vi håller på våra traditioner i det här huset...Glögg antingen till första snön annars till 1:a Advent
Har iallafall en av årets Blossa stående på lut..
LJUSAKRAMAR PÅ ER ALLA GOA
Anita

4 kommentarer:

  1. Hihi nog är det här hos oss samma sak att man skall tala tyst om snön... Blossa glögg skall nos testas !
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Vi väntar också på snön så glöggpannan kan åka på. Det är sååå mörkt utan allt det vita.
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för kommentaren hos mig. Javisst får det strax börja falla nå flingor snart va ;) Blir ju lite ljusare och man får ju ingen vidare adventsstämning nu när det är massa plusgrader!
    Själv kunde jag inte hålla mig...Blossa glöggen provades förra helgen..hihi :) Inte alls så dum :)

    Ha en fortsatt fin kväll!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  4. Men Anita visst kan man dricka glögg precis när som helst...det är ju så gott och mysigt :) Trots att det är himla kallt här i söder får vi nog vänta på första snön o ännu är det ju långt till första advent! Har hunnit smaka av två sorter redan...där finns inga betänkligheter :) Vilket underbart ljusskrin!!!

    Kram Annie

    SvaraRadera