tisdag 15 november 2011

Den blomstertid nu kommer...

Ja det brukar man sjunga en helt annan tid på året..men inför Advent och Jul tycker jag att man gott skulle kunna tralla lite den blomstertid nu kommer..har börjat köpa några hyacinter, väntar nu på att dom ska slå ut och sprida sin ljuvliga doft här hemma...en får bo i mitt mossiga hjärta i vardagsrummet...
Sen har jag köpt mej en amaryllis...en helt fantastisk blomma ...jag bara älskar dom....finns inget lyxigare än att köpa som snittblomma till jul...i år blev det en vit i kruka till att börja med...
Tjocka fina knoppar som döljer nåt vackert..
Lite tjuvstart före advent...så det fick bli lite tidningspapper runt krukan..mina adventskrukor ligger fortfarande i sin kartong på vinden , och det är nog bäst att jag inte tar fram dom än..för då blir det svårt att låta bli att ställa fram allt adventspynt...men veckorna går rasande fort nu så innan man vet ordet av är det dags!!!
BLOMSTER KRAM PÅ ER ALLA
Anita

3 kommentarer:

  1. Hyacinterna hoppar jag över men amaryllis är underbart vackra. Läckert omslag på krukan du har fixat.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Uuunderbara blommor!!!
    Jag har också tjuvstartat lite..;)

    Må såååå gott!

    Kram på dig
    Susanne

    SvaraRadera
  3. härligt med lite blomster..
    måste ta och inhandla några jag med..
    ha en underbar dag.

    SvaraRadera