fredag 13 januari 2012

Fredag 13:de

Är för många en olycksdag..men inte för mej...en Fredag som alla andra Fredagar..MYSDAG alltså..lite gottis att äta ikväll och säkerligen ett glas vin lr 2,somna i soffan framför TV:n , antagligen..
Började min morgon med en NYTTIG frukost,som jag fick inspiration till, hos en annan bloggare
Mixad avocado med chili på tunnbröd..ska hjälpa om man vill komma i bikinin i sommar..värt att prova,men kanske ska skippa det där mysandet på kvällen då..Hihi..Nääee blir nog inte så,gillar guldkanterna alldeles för mycket..och va fanken jag kan ju alltid skylla på kraftig benstomme..
Tidigare i veckan fyndade jag  4 Amaryllisar på våran lilla ICA för 10 kr st. kunde inte låta bli när det var så billigt..nu har en slagit ut..fantastiska blommor..önskar jag kunde spara alla lökar och driva upp igen..nån som kan tipsa how to do???
Nääee..kanske bäst att slita sej från tangent bordet och pallra sej iväg till jobbet..
HA EN TOPPEN FREDAG ALLA VÄNNER
KRAM PÅ ER

12 kommentarer:

  1. Här är en länk du kan kolla på hur man gör.
    http://www.blomsterlandet.se/Kunskapsbanken/Grona-tips--artiklar/Inne/Krukvaxter/Blommande/Amaryllislok/

    vacker som attan är den. :o)
    Pöööössåkraaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. hahaha Anita! Du jag ska göra som du ikväll,ta ett glas eller två,kanske kolla nån film med gubben o somna säkert... Ger fanken snart i detta med dieter,håller ju på med GI i höst,ej kommit igång riktigt men resultat blev det o go mat utan kolhydrater...Trevlig helg Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Tack Disa...
    Pöööösssåkraaam tebax

    SvaraRadera
  4. Gunilla..Jag har oxå provat alla möjliga och omöjliga dieter..ger resultat,men jag orkar aldrig fortsätta..Jag gillar Kolhydrater..kan inte vara utan POTÄTERNA..vad ska man mosa såsen med då??*skrattar*

    SvaraRadera
  5. Tror inte denna Fredag den 13:e blir någon otursdag för mig heller, fast man vet ju aldrig vad framtiden har i sitt sköte!
    Hmmm....vad framtiden har i sitt sköte....konstigt uttryck, men med tanke på ditt fina tidigare inlägg med gulliga barnbarn så hoppas jag verkligen också att jag får bli Morfar och Farfar, då ska jag fasiken sluta jobba och bara läsa sagor och äta Lördagsgodis med mina eventuella fragellbarnbarn!
    Idag ska jag hålla mig ifrån att göra ett eget inlägg, ska bara kommentera och läsa andras bloggar, man blirr lätt egotrippad i bloggvärlden! Inte är man alla gånger heller så djäkla unik, läser man något intressant i någon tidning så brukar det finnas ett hundratal som skriver om ungefär samma sak! Nu tycker jag inte att vi människor behöver vara så djäkla unika, det är trevligt ändå.
    Personligen så är jag ibland lite "avvikande", men det är inget som jag direkt eftersträvar, men mitt liv har varit lite annorlunda och det sätter sina spår! (ler)
    Nu ska du ha en riktig fin Freag och en härlig helg!
    Stor Kram ifrån Oumberlige Peter!
    PS: Blev inte den här kommentaren djäkligt kort? Vad kan jag mer skriva om då, för visst blir man glad över långa inehållsrika kommentarer.
    Jo, en sak jag tänkt på idag nu när jag läst i ett flertal bloggar, djäkligt många har den är "fånga dagen/Carpe diem" skylten på bloggarna...sedan när man/jag läser i bloggen så läser jag hur dessa människor far runt som "yra troll" för att hinna med en det ena än det andra, okej, jag är inte sämre beteéndevetare än att jag förstår varför just denna grupp har denna typ av text, men någon gång måste man ju försöka varava ner! Okej, har det själv ibland...svårt att varva ner alltså, men just nu så "fångar jag dagen" i ordets rätta bemärkelse, kommentera är trevligt! Hm...lät det här lite snurrigt och ostrukturerat....kör fortfarande med extra stark hostmedicin...sa jag trevlig helg föresten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din kommentar ringlar sej som en röd tråd.så träffsäkert från det ena till det andra som ger det tredje...puhh måste hämta andan...framtiden,ja,som hade nåt i sitt sköte,BARNBARN..Det mest fantastiska man får i livet..JA vänta bara,ska du få se när det händer..man blir helt PRILLIG..är det ett ord prillig?När man får barbarn får man göra allt det där som inte är tillåtet med sina egna..så fraggla på när den dagen kommer..Det är så det ska vara..SKÄMMA BORT,kallas det visst. FORTSÄTT DU med att vara "avvikande",rätt så uppfriskande,om jag får ha en uppfattning om den saken..Ännu bättre om du fortsätter med dina jäkligt "korta" kommentarer..Ju kortare desto bättre*LER STORT*Spä på mitt EGO,att nån t.e.x.du tar sej tid att plita ner så fantastiskt många bokstäver till mej..DET ÄR STORT!!CARPE DIEM PÅ DEJ!!Ha en underbar helg med Lilla frun och tulla inte FÖR mycket i medicinflaskan*snett smil*
      Kram på dej Oumbärliga Peter

      Radera
  6. Hm...man kanske borde läsa igenom innan man trycker på publicera knappen...fast stavfel/slarvfel kan ju ibland bli kul de med, sitter och skriver på ett löjligt litet minitangentbord och mina fingrar får inte riktig plats! (ler)
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det kanske jag skulle ha gjort..Det ska inte vara ..BARBARN..hur skulle det se ut om dom föddes som BAR hoppor..Men helt sant det kan bli lite kul med några feltryck..jag kan inte skylla på för litet tangentbord,så det är väl lika bra att erkänna...2 glas vin är nog orsaken här..
      Hihihihihi

      Radera
  7. Önskar dig en härlig fredag rara du.)

    Stor kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Klart man ska dricka vin och fredagsmysa!
    OM någon skulle gnälla för att man kanske köpt för liten bikini :O/ kan hålla sig till att bada i vassen så slipper dom se;)!
    Ha en härlig fredag!
    Marianne

    SvaraRadera
  9. Det där med bikini-mannekängandet bryr jag mej inte om !
    - En fördel när man nått den mogna åldern av 50+ , är att då gör man som man vill och känner för ;)!
    - Så sätt guldkant på din tillvaro du medan du kan !
    Amaryllislökar har jag sparat otaliga gånger, men inga rackarns blommor kommer igen utan bara blad.
    Så nu åker dom i komposten !
    Ha en guldkantad fredagskväll!
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  10. hahaha..absolut när man är 50+tror jag man är en Pantertant..och det låter bättre om man skippar tant och bara är en Panter..eller som ett gott vin med mognad och fatkaraktär,mjukt och runt..Njut av Livet alla medans tid är ..SEN kan vara försent...

    SvaraRadera