torsdag 29 september 2011

Igår & idag

Igår Onsdag = LEDIG DAG...Stökade jag lite hemma , som vanligt på fm. tvätt & dammtorkning ....en sväng med dammsugaren innan det var dags att fixa lunch till Gubben...Sen tog jag time off på em....en sväng ner på stan...fyndade lite på Åhlens...små saker som jag har lite dille på..Ljus , bakformar ( finns så fina nu) och SERVETTER !!!! Kan man inte ha får mycket av...Mötte gubben vid hans jobb , åkte en sväng och kollade på husbilar utanför stan...sen till stugan , laga mat...fyllda isterband i ugnen..var så längesen...GOTT!! Så måste jag ju baka nåt i mina söta bakformar...nåt som gick snabbt...hmmm.... provar att göra några små äppelpajer...
Inte världen vackraste form...men GODA ändå.....
Idag hem från stugan 6.30...fixa frukost till våran "Inneboende"...Mågstumpen kom oxå på en morronfika...Nytt försök med bakformarna...Chokolat chip cockies..gick bättre form mässigt...i med tvätt i maskinen...fixa lasagne till i kväll..fixa lunch till gubben.. hoppa in i duschen..betala räkningar...nix pix ...tröck fel kod på bankdosan ...kortet spärrat...va F_N..efter en ggr.feltryck sa den att TRE fel var gjorda....SKIT SKIT SKIT!!!! En helt vanlig Vardag..
MEN HÖSTSOLEN SKINER!!!!
HA EN STRÅLANDE HÖSTDAG ALLA
Kram på er
Anita

1 kommentar:

  1. Både rosor och törnen ser jag, men formarna var sååå söta. Keep on sister.
    Kiss and hug

    SvaraRadera