lördag 4 juni 2011

del2

Vi sådde lite i en drivbänk...persilja..dill & plocksallad..Gräslöken hade övervintrat likaså myntan...Och när vi var färdiga med sådden fick Jackie syn på RABARBERN...moormor kan vi inte göra nåt med den!!!! Okej..jag hade sett ett recept på rabarber likör hos en annan bloggare (Nordingården)..så varför inte prova det...sagt och gjort...vi hjälptes åt att plocka och skära rabarbern...bara en liten olycka med kniven..men ett plåster fixade det..
Så nu ska det här stå i 4 veckor innan det är klart...5 dl finskuren rabarber,4 dl brännvin..1 bit vaniljstång tillsätts efter 2 veckor...1 1/2- 2 dl vit sirap blandas i efter ca. 3 veckor och efter allt filtrerats...ska bli spännande..och naturligtvis hade vi plockat för mycket rabarber så vi var "tvungna" att göra en paj oxå..Nu sitter vi inne i stugan & MYSER...Jag har haft en TOPPENDAG....

3 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg moster skaffat sig :)
    Jag tänkte bara tala om hur jag gjorde för att få in bilder.
    Jag köpte appen blogwriter för 15 kr så nu funkar det toppen :)
    Stort lycka till, kram kram

    SvaraRadera
  2. Så mysigt ni har det. Jag myser med bonus barnbarnet Thilde hela dagarna häruppe. Ljuvligt med de unga. Hon är härligt nyfiken och pigg på nya äventyr mest hela tiden. Ha de gott systra mi

    SvaraRadera
  3. Men stackars dig..hoppas verkligen du piggar på dig snart igen..:)

    Sååå mysigt att ha lilla barnbarnet på besök..kul att baka & pyssla tillsammans som ni gör:) Ser såå mysigt ut, försrår att det smakar gott med en lunch i det gröna:)

    Önskar dig en fin kväll
    Kraaam Susanne

    SvaraRadera